HASNAN

.::less0ns at the end of every chapter::.


salam..bru dapat msk tenet blk..line macam apa tah..aku nk tulis bila blk sekolah td..hu3.ada gi KES yang menarik kat sekolah pg td..pas aja aku kuar dr access room pg td..aku msk ler bilik gurnk tggu klas lmbty hg kan..tetiba ada sorg cikgu tuh bwa budak darjah 1...pas2 aku tgk budak tuh cam nk nangis dah..cikgu tuh cakap budaktu curi DUIT MAK dia..RM50..pas2 jadi la DRAMA sebabak depan aku..datang la cikgu laki nih..awal tuh tanya dulu..pas2 2-2 pipi budak tuh kna tampar..kuat gak la..sakit aku rsa kna tampar, nangis la budak tuh..aku pun terkedu gak la..berbaur-baur perasaan nih..aku pun tak tau la..nak cakap..betul k salah tindakan tuh..lama gak la budak tuh kna marah..pastuh aku pun suh budak tuh pegi basuh muka..kesian dia. sedih gak aku tengok..pas2 aku dgr la ctr dr guru kelas budak nih..rupanya budak ni dah banyak kali dah wat kes..pantang tgk duit, smua dia nak amik..tah la..serba salah..

 
 bebudak besar nih la kena didik ngn baik

tanya2 gak ler..saja nk jadi busy body kan..rupanya budak nih mak ayahnya dah bercerai..maknya x nak jaga dia..duk la ngn atuk..kesian plak..dgr backgrnd dia... tah la..may b ada la influence sikit perangai dia ngn bckgrnd dia nih..tapi tang kena tampar ngn cikgu tuh..x tau la..risau gakaku tengok..nasib la si PENCHURI..sabar aja la..kesian plak..BLAJA La...jgn wat  adegan2 kat atas..kalu boleh elakkan la..
abis ctr PENCHURI.. aku nk smbg ckt pasal PENDENGKUT..hu3..citer dia camnih..tadi aku masuk kelas member aku ni..ada sorg budak pompuan nih, tegur aku..
" sir, ada tak dapat hadiah dr saya.saya ada bg hadiah kat cikgu azmi..ada x??
aku pun selamba aja jawab, tak la kan..memang tak ada..budak tuh pun selamba aja ckp " cikgu azmi tuh PENDENGKUT. bagi aja dia mkn LILIN besar tuh..aku gelak aja.pastuh aku pun betulkan la perkataan dia guna tu..KEDEKUT..
terfikir plak aku tentang kurangny kosa kata bebudak sekarang nih. tak tau la camner kat umah diaorg berkomunikasi ngn mak ayah..sabar aja la. beratny tugas cikgu, nk ngajar ank murid..byk nak kena betulkan..belum masuk lagi sahsiah diorag,.tah la..sesama la kita BLAJA tuk hadapi semua nih..

5 Kumat Kamit:

jap.

die tampar?

ley ke tampar?

nsb bek bdk tuh d0k dgn at0k die.

kalu d0k dgn mak ayah die, k0mfem kene saman kang cikgu tuh.

saba je r...

=)

erm..besa la..adat jadi CIKGU nih..

siannnnnnnnnnn... dulu shin rajin gak copet duit parent.. mula mula sen sen.. pastu ringgit ringgit.. pastu.. puluh puluh.. sebab apa?? sbb masa kekecik kalo mintak x dpt..kena marah lagik ada laa.. bila x dpt cara baek.. guna cara x baek.. tp semua duit tu utk beli suar sekolah.. beg skolah.. peralatan skolah.. kekadang.. orang tau marah jer.. x penah tanya kenapa.. kenapa.. kenapa.. di sebalik semua tu.. ada cerita..

tp bila shin dah besar.. dah tau guna ilmu.. shin x jadi pencopet. x jadi pencuri.. x jadi peragut..

so.. moral of the storynya.. suruh cikgu yg tampar tu pk sendiri..

huhuhu..besa la tuh kan..nak wat cmner..nama dah bebudak...tp kna btlkn gak..klu x..naya la bil;a di besor ti...

situation mcm ni slalu buat aku serba salah...
kekadang mcm nak belasah je budak2x yg problem ni..tp mcm kesian lak...mmg dorg selalu buat aku serba salah dengan muke innocent dan boleh jd sewel gak r dgn perangai dorg ni...but as teacher kite kene r guide dorg jln yg betul..kite hukum dorg dgn niat nak dorg change and bukan hukum dorg ikut sesuka hati diri sendiri...

Post a Comment

The Story Teller

Tentang Manusia

This bl0g is created t0 tell a st0ry entitled life. S0metimes it's suck, s0metimes it's fun. Well, I just d0n't give up n0 matter what! =)

Yang Terpilih