HASNAN

.::less0ns at the end of every chapter::.


salam..aku baru blk dr skool..pas2 g antar lak smua Lesson Plan kat Dr. Ikhsan..penatny..huhuhu..saja nak ctr kat sini pasal KES pagi td..msa assmbly...KISAHnya after RAYA nnti sekolah aku nih nak wat HARI KANAK2 ..masa GB wat announce mnt tuk cakap dia sal prgrm nih..bebudak bertepuk tangan la..tapi tetiba BELIAU cakap yg prgrm nih gabungn 2 sekolah..smua org cam teruja la..nk tau sekolah mna kn..(bebudak aja) cikgu-cikginya dah tau dr awal g..bila sebut aja nama SK TUN RAZAK..bebudak terus bising(ilang teruja kot). Budak MELAYU, CINA, INDIA sama aja..ada yg mengeluh..ada gak aku dgr bebudak ckp..X BEST AH>>korg tau x nape??
last assembly...






panjang socks..huhuhu..(budak2)



 

JAWAPAN :
SK TUN RAZAK= SEKOLAH ORG ASLI....
nampak x??apa yg aku nkctr kat cn..tah la.kalau la dr kecik camnih.camner la NAJIB nyer impian 1 MALAYSIA tuh nk tercapai...bebudak tuh aku leh terima lg la..ada gak ler beberapa kerat cikgu yg tersengih2..bila GB wat anncmnt tuh..x tau la, nk ckp apa..kita nih dah lma MERDEKA kan..subjek SEJARAH pn ada..ORANG ASLI nih kan pnduduk awal Malaysia yg kita cintai nih..
lawa aja budak ni kan??
teringat plak kes ada sekolah datang kt kolej wat prgrm ari tuh..KAUNSELOR dia duk sebut2 OA byk kali..aku pn tanya ler kengkawan.OA tuh apa..diorg pn cakap la..ORANG ASLI..nk bg sedap dgr la gamaknya..x ya ler...nama aja blaja kaunseling..MENERIMA TANPA SYARAT (kononnya la..) jgn marah lak bebudak kaunseling..bukan ckp kat korang..kat kaunselor nih ha..iktibarnya jgn la wat cmnih..org yg x balaja kaunseling pn tau etika kaunseling gak..yg balaj pttnya LEBIH tau la..amalkn la..jgn baca tuk exam aja..(ckp kat diri sndri gak)tah apa2 tah..blaja tnggi2..sedih aku.
entah la..hu3.tetiba plak aku jadi GERAM tgk gelagat manusia2 nih..korg sok anak2 korg jgn la duk ajar cmnih..kita nih sama aja..BEZANYA..amalan kita aja.(cam ustaz lak)..kita yg ISLAM pn disuruh wat baik ngn org bukan ISLAM kn??so..pikir la sndri..
balik pada ctr aku..td msa  g kampus, trgt blk msa 3 tahun lepas..msa ada kuliah dlu..huhuhu..ni ha aku snap blk gegambar kampus..mna tau x dtg da pas ni..hu3..akhir skali ..jom BLAJA..
ngah renovate(dewan konvo=SITC)

3 Kumat Kamit:

kan?

bese r manusia.

0wez discriminate tanpe disedari.

kite p0n xley nak teg0.

kang kite lak yg kene maki rite?

yg penting, nawaitu.

tetibe kan~

=)

tuh la..kopn dah jadi ustaz dah zami..tau la GIGIH membina nams skunk dipersada...GUD LCK my prnz..

bg aku biase r manusia mmg akn ade sifat mendiskriminasi dlm diri masing2x..tp jd cikgu mmg x bole nak pilih2x...kene treat sume esp bebudak sama rata...aku x kesah ajar je sume org x kesah r bebudak org asli ke palsu ke ape ke janji dorg nak belajar so aku ajar...senang kn?..

Post a Comment

The Story Teller

Tentang Manusia

This bl0g is created t0 tell a st0ry entitled life. S0metimes it's suck, s0metimes it's fun. Well, I just d0n't give up n0 matter what! =)

Yang Terpilih